En Djævel I Den Lyse Nat Anmeldelse

1. En djævel i den lyse nat anmeldelse n

"De lyse nætters tid" er en let, fornøjelig - og lidt uregerlig generationsroman. Dens tidsbillede er stærkt, og dens tematik er ligeså relevant nu som dengang.. Af personerne står specielt pigerne skarpt tegnet. Beskrivelsen af den maniodepressive Nina er uforglemmelig. Og den fine og indfølte beskrivelse af foråret og sommeren som billede på overgangen fra ung til voksen virker rigtig og overbevisende. Ib Andersen har tegnet det dejlige, stemningsfulde omslag til den udgave af romanen, som jeg sidder med. Vi ser her en villavej oplyst af den lyse nattehimmel og af de bløde gadelygter. Det lyder måske ikke umiddelbart af så meget, men denne forsideillustration nærmest suger læseren ind i bogens univers. Sjældent oplever man så stor overensstemmelse mellem omslag og indhold. Man kan næsten lugte forårsblomsterne og høre fuglenes forårssang! Vi er virkelig i de lyse nætters tid. Gyldendal, 1971. 218 sider Hen imod slutningen af Anders Bodelsens debutroman "De lyse nætters tid" sidder de tre venner Kjeld, Torben og Johan og filosoferer over sommeren, der snart er forbi.

En djævel i den lyse nat anmeldelse n

En djævel i den lyse nat – People'sPress Skip to content En djævel i den lyse nat En kok gør et uhyggeligt fund. I kælderen under et københavnsk spisested ligger liget af en 18-årig pige. Bundet, pint og kvalt ihjel. Hun er blevet dræbt natten til den 4. juni 1990. Midt under pinsekarnevallet. Lige om hjørnet fra opgangen, hvor hun bor med sin mor, far og bror. I hjertet af Pisserenden, Københavns bohemekvarter, der tiltrækker hovedstadens kunstnere, journalister og intellektuelle. Den myrdede pige kendte flere af dem fra sin stamcafé, Sabines Cafeteria. Hun kendte dem også bedre, end hendes familie og vennerne fra gymnasiet vidste. Som nyansat i drabsafdelingen på Politigården står vicekriminalkommissær Ove Dahl med sin karrieres hidtil sværeste sag. På gerningsstedet peger sporene både på had, hævn og begær som mulige motiver, og i en hemmelig dagbog dukker ukendte sider af den dræbte piges liv op. Journalist Søren Baastrup rekonstruerer i denne bog en af de mest myteomspundne mordgåder i nyere dansk kriminalhistorie.

Du sparer 0% ift. normalprisen Spar - Hvem myrdede Stine Geisler? Bag om En djævel i den lyse nat En kok gør et uhyggeligt fund. I kælderen under et københavnsk spisested ligger liget af en 18-årig pige. Bundet, pint og kvalt ihjel. Hun er blevet dræbt natten til den 4. juni 1990. Midt under pinsekarnevallet. Lige om hjørnet fra opgangen, hvor hun bor med sin mor, far og bror. I hjertet af Pisserenden, Københavns bohemekvarter, der tiltrækker hovedstadens kunstnere, journalister og intellektuelle. Den myrdede pige kendte flere af dem fra sin stamcafé, Sabines Cafeteria. Hun kendte dem også bedre, end hendes familie og vennerne fra gymnasiet vidste. Som nyansat i drabsafdelingen på Politigården står vicekriminalkommissær Ove Dahl med sin karrieres hidtil sværeste sag. På gerningsstedet peger sporene både på had, hævn og begær som mulige motiver, og i en hemmelig dagbog dukker ukendte sider af den dræbte piges liv op. Journalist Søren Baastrup rekonstruerer i denne bog en af de mest myteomspundne mordgåder i nyere dansk kriminalhistorie.

Ninni Schulman: Kun dig Ninni Schulman, skriver normalt krimi, men prøver med "Kun dig", kræfter med en lidt anden genre end krimi. Bogen har fået "Oraklet" af Finn Halfdan Politimanden Daniel Bro udsættes for et urimeligt dilemma, hvor han skal vælge mellem at få afsløret sin søsters morder "Metropolis" af Philip Kerr På én gang både sidste og første del af den fantastiske serie "Berlin Noir" med Bernie Gunther i hovedrollen i alle 14 b� Jo Nesbø – "Kniv" Anmeldt af Tine Færch, Per Drustrup Larsen og Jan Findal Forlagets beskrivelse: Harry Hole er begyndt at drikke igen. Ra

• En djævel i den lyse nat anmeldelse e
  • Bil med grønne skilter
  • Piiiiiinlig opførsel ved Joachims fødselsdag – Ekstra Bladet
  • De lyse nætters tid af Anders Bodelsen | Litteratursiden
  • Dit center vildbjerg tx
  • En djævel i den lyse nat – People'sPress
  • De lyse nætter er tilbage - Kristeligt Dagblad
  • Hvordan renser man en pc portable

- Drabet skete samtidig i et spændende miljø, hvor der færdedes mange kulturpersonligheder. Nogle af dem har jeg selv mødt, da jeg som ung journalist kom til København. Få venner sagde nej Den tidligere chefredaktør på mandemagasinet FHM har som kilder især benyttet sig af den dræbtes mor, Kirsten Geisler, tidligere drabschef Ove Dahl og en række anonyme politifolk. - Man kan jo ikke søge aktindsigt i en uopklaret drabssag, men det har undret mig meget, hvor villige folk har været til at medvirke. Det er kun nogle få af Stines venner, der har sagt nej tak, fortæller han. Søren Baastrup har tidligere udgivet bøger om det danske rockermiljø, en dansk kaptajnløjtnant og deltager i jagten på pirater i Somalia og en tidligere livvagt for eks-statsminister Anders Fogh Rasmussen. Læs mere i EB Plus: Krimi Eks-drabschef: Sådan kan politiet fælde Stines drabsmand Stines mor om uopklaret drab: - Håbet svinder jo

En kok gør et uhyggeligt fund. I kælderen under et københavnsk spisested ligger liget af en 18-årig pige. Bundet, pint og kvalt ihjel. Hun er blevet dræbt natten til den 4. juni 1990. Midt under pinsekarnevallet. Lige om hjørnet fra opgangen, hvor hun bor med sin mor, far og bror. I hjertet af Pisserenden, Københavns bohemekvarter, der tiltrækker hovedstadens kunstnere, journalister og intellektuelle. Den myrdede pige kendte flere af dem fra sin stamcafé, Sabines Cafeteria. Hun kendte dem også bedre, end hendes familie og vennerne fra gymnasiet nyansat i drabsafdelingen på Politigården står vicekriminalkommissær Ove Dahl med sin karrieres hidtil sværeste sag. På gerningsstedet peger sporene både på had, hævn og begær som mulige motiver, og i en hemmelig dagbog dukker ukendte sider af den dræbte piges liv urnalist Søren Baastrup rekonstruerer i denne bog en af de mest myteomspundne mordgåder i nyere dansk kriminalhistorie. Et drab, der blev et sår på sjælen i Indre By. Et drab, der føjede sig til en bølge af uopklarede kvindedrab i tiden omkring 1990 og trækker tråde helt op til vor tid.

Baastrup giver ikke sit eget bud på en morder, men han liner 3-4 mulige gerningsmænd op for læserne og får faktisk Ove Dahl til at give sit bud på hvem det kunne være. Bogen adskiller sig fra mange af de andre fortællinger om virkelighedens forbrydelser ved at rekonstruere begivenheder både før og efter drabet. For eksempel flere episoder med Stine Geisler i hovedrollen i dagene op til mordet. Baastrup gør det på en afdæmpet og troværdig facon, som fungerer rigtig godt og giver bogen et skær af kriminalroman. Søren Baastrup: En djævel i den lyse nat – Hvem myrdede Stine Geisler? People's Press, 2019. 272 sider.

En djævel i den lyse nat Midt på dagen den 4. juni 1990 fandt en kvindelig kok fra smørrebrødsværtshuset Teglkroen den 18-årige gymnasieelev, Anne Stine Geisler, død i en kælder i København. Pigen lå bagbundet – kvalt, med stiksår på halsen, klude i munden og flydende voks hældt over sig. Et drab begået midt i festkvarteret Pisserenden, midt under det årlige pinsekarneval – nogen måtte have set noget, nogen måtte vide noget. Drabsefterforskerne regnede med en hurtig opklaring. Men de tog fejl. Efterforskningens første dage og uger afdækkede, at den smukke pige havde levet to liv. Som mønstereleven Stine, elsket og afholdt af familien og vennerne. Og som en del af det københavnske bohememiljø, blandt kunstnere og kendte mennesker. Hendes hemmelige dagbog afslørede for eksempel, at hun havde mindst én ældre elsker. Den retsmedicinske undersøgelse viste, at morderen havde ridset et tegn på Stine Geislers underarm, efter at døden var indtruffet. Og vidner kunne berette, at hun var blevet set med flere mistænkelige mænd i dagene op til drabet.

Thu, 03 Dec 2020 12:53:04 +0000